Yg kurang ajar dan selesema - Tiga Perkara Anda Mungkin Tidak Tahu

Yg kurang ajar dan selesema - Tiga Perkara Anda Mungkin Tidak Tahu

'Parliament musim tisu, air hidung, batuk dan bersin. Oh bagaimana riang! Sebenarnya, gejala-gejala selesema biasa sepatutnya disambut sebagai tanda-tanda badan anda cuba untuk mendapatkan sihat ... walaupun mereka membuat anda sengsara!

Fakta Mengenai Dingin Bersama

Jelas sekali tiada siapa yang suka menangkap orang sejuk dan sangat sedikit menghargai tujuan gejala sejuk. Apabila anda "menangkap sejuk" dan mempunyai gejala sejuk, anda sebenarnya mengalami badan anda cuba untuk menghapuskan toksin, penceroboh asing, dan bahan-bahan yang tidak sihat di dalam badan anda.

Tanpa sejuk, semua bahan-bahan toksik secara literal akan "tersangkut" di dalam badan anda selama-lamanya, mengakibatkan pembinasaan lanjut dan membawa kepada lebih banyak penyakit kronik. Hooray untuk selesema! Supaya anda lebih terperinci boleh menghargai "nilai" selesema, berikut adalah tiga perkara yang anda mungkin tidak tahu tentang orang yg kurang ajar dan selsema.


# 1 - Snot adalah Baik, Benar-benar

Setiap kali badan menghadapi sesuatu yang tidak diingini di dalam badan, salah satu bentuk pertamanya pertahanan adalah untuk mencairkan bahan dan kemudian bergerak keluar dari badan. Oleh itu, anda akan mendapat orang yg kurang ajar, serta lendir, kahak, dan lain-lain barang tersebut. Mencairkan bahan yang tidak diingini dalam badan, seperti bakteria atau virus, menjadikan bahan itu kurang berbahaya, dan juga membantu bergerak keluar dari tubuh.

Walaupun mempunyai hidung berair atau mata berair boleh membuat anda rasa sengsara, anda boleh gembira bahawa badan anda adalah cukup kuat untuk meletakkan ini jenis pertahanan. Badan yang kurang sihat tidak akan dapat untuk melancarkan jenis ini pertahanan, dan bahan toksik akan kekal di dalam badan. Jadi setiap kali anda menangkap sejuk, dan bukannya rasa sengsara, anda boleh mengucapkan tahniah kepada badan anda untuk menjadi cukup sihat untuk mempertahankan dirinya!

# 2 - Demam Bantuan Badan Anda "Clean House"

Walaupun banyak budaya barat tidak mengakui ini, budaya suku kaum telah lama memahami nilai demam terkawal (104 darjah Fahrenheit atau kurang). Demam adalah satu lagi cara badan anda mengeluarkan toksin sendiri bakteria, virus, kuman, dan bahan-bahan toksik yang lain. Demam harfiah "membakar" bahan-bahan toksik dan membunuh penceroboh asing, ramai yang tidak boleh hidup pada suhu yang tinggi itu. Bahawa hampir membuat semua sakit, sakit, dan impian gila dikaitkan dengan demam berbaloi!

# 3 - Kuman Jangan Punca Selsema

Mengatakan bahawa kuman menyebabkan selesema adalah jenis seperti mengatakan bahawa trak bomba menyebabkan kebakaran; sejak trak bomba sentiasa di tempat kejadian, maka mereka mesti menjadi punca kebakaran, bukan? Tidak benar-benar. Begitu juga dengan kuman. Kuman sering "di tempat kejadian jenayah" apabila anda menangkap sejuk, tetapi itu tidak bermakna mereka adalah punca selesema biasa.

Anda hanya menangkap sejuk apabila sistem imun badan anda telah lemah, yang kemudiannya membolehkan kuman untuk menubuhkan kediaman, memberikan anda selsema. Ini menjelaskan mengapa tidak semua orang terdedah kepada kuman sama menangkap sejuk. Hanya orang yang mempunyai sistem imun yang lemah menangkap sejuk. Jadi ada anda mempunyai ia ... kuman luckless golongan miskin telah dipersalahkan masa ini keseluruhan untuk selesema apabila ia sebenarnya adalah satu sistem imun Wimpy yang bersalah.


3 Perkara yang Boleh Anda Lakukan Tentang Dingin Bersama

Jika anda berakhir dengan selesema biasa, atas apa jua sebab, anda boleh mengambil langkah-langkah untuk bergerak sejuk melalui dan keluar dari sistem anda dengan lebih cepat dan berkesan. Berikut adalah tiga perkara yang boleh anda lakukan:

1. Jangan Halang Gejala Sejuk

Jika anda cuba untuk menyekat gejala sejuk, anda mengganggu mekanisme pertahanan badan anda. Ini membolehkan penceroboh asing untuk tinggal di dalam badan anda. Sebaliknya, matlamat anda adalah untuk membantu badan anda menolak penceroboh ini keluar dari sistem anda lebih cepat. Terimalah bahawa anda mempunyai sejuk dan cuba untuk tidak menyekat gejala dengan terlalu banyak over-the-kaunter ubat-ubatan. Jika anda memerlukan kelegaan daripada gejala sejuk, cuba mengambil Echinacea berwarna atau Vitamin C.

2. Sokongan Sistem Imun Badan Anda dengan Beta-Glucan

Beta-glucan adalah bahan yang dibuat daripada yis bir itu yang telah ditunjukkan untuk mengaktifkan dan menyokong keupayaan mikrob-membunuh badan. Dalam kajian, beta-glucan meningkat keupayaan badan untuk mengenal pasti penceroboh mikrob dan juga meningkat komunikasi antara pelbagai bahagian sistem imun badan. Ambil perhatian bahawa kesan ini hanya dicapai dengan beta-glucan yang telah dipisahkan melalui proses khas daripada yis bir itu. Meminum yis bir itu semata-mata dengan tidak mempunyai kesan ini.

3. Hidrat untuk Meningkatkan kesan pencairan

Minum, minum, dan kemudian meminum sedikit cecair lebih jelas. Sama ada anda sedang air, teh panas, atau sup panas minum, mengambil dalam cecair seberapa banyak yang anda boleh kerana ini membantu badan anda mencairkan kesan penceroboh mikrob. Jika anda mempunyai kesukaran minum air sejuk, cuba minum sama ada air suam dengan madu dan lemon, atau air suam dengan sedikit gred tinggi garam laut. Sama ada akan melegakan tekak anda dan menghasilkan kesan pencairan yang dikehendaki.

Dingin biasa: A Thing Baik

Ia tidak pernah menyeronokkan untuk menangkap sejuk, tetapi jika anda berakhir dengan selesema biasa maka jangan membencinya. Ia hanya badan anda melakukan tugasnya dan menjaga anda sihat. Adakah semua yang anda boleh untuk menyokong tindak balas imun badan anda dan tahu bahawa anda akan muncul pada sihat sisi lain dan dengan sistem imun yang lebih kuat!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar