Pengampunan - Memupuk ampun Dengan Aromaterapi

Pengampunan - Memupuk ampun Dengan Aromaterapi

Aromaterapi adalah lebih baik daripada banyak orang mengetahui. Ia bukan hanya kira-kira menikmati bau yang menyenangkan. Aromaterapi melegakan tekanan, memudahkan gejala penyakit, lif mood, dan menggalakkan tindak balas positif emosi yang membuka jalan kepada semangat pengampunan. Amalan aromaterapi boleh menjadi kontroversi untuk beberapa dan pastinya satu kaedah alternatif bagi menangani beberapa isu tetapi tidak dapat dinafikan keberkesanannya.

Teras aromaterapi adalah minyak pati. Faedah terapeutik yang berasal daripada melepaskan aroma melalui peresap, humidifier, vaporizer, pengukus atau unit lain. Minyak pati tertentu mempunyai ciri-ciri yang berkaitan dengan mereka untuk melepaskan emosi negatif, mencetuskan tindak balas di dalam otak untuk melepaskan trauma emosi, menggalakkan penyembuhan emosi dan mengembalikan keseimbangan kepada minda dan emosi. Apabila kenangan buruk dan sikap negatif yang dilepaskan, pengampunan adalah lebih mudah untuk mencapai.

Jumlah minyak pati disediakan untuk aromaterapi untuk menggalakkan pemberian maaf yang banyak dan ia adalah dinasihatkan bahawa anda cuba beberapa daripada mereka untuk melihat mana minyak pati digunakan semasa aromaterapi adalah yang paling terapeutik. Dalam usaha untuk memaafkan, minyak aromaterapi anda perlu menggalakkan persekitaran yang santai. Di bawah adalah sebahagian daripada minyak aromaterapi yang disyorkan untuk membantu mempromosikan ampun:

* Melissa
* Geranium
* Kemenyan
* Lavender
* Bergamot
* Peppermint
* Ylang ylang
* Jasmine
* Sandalwood
* Rosewood
* Lemon

Oleh topically memohon atau meresap satu atau lebih daripada minyak aromaterapi yang disenaraikan di atas pada masa-masa, kejelasan mental dipertingkatkan, kenangan pahit dilepaskan dan suasana keseluruhan aman boleh dialami. Aromaterapi adalah alternatif yang selamat untuk membantu anda untuk memaafkan diri sendiri dan orang lain.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar