Apakah Perubatan Naturopathic?

Apakah Perubatan Naturopathic?

Perubatan Naturopathic adalah satu pendekatan yang unik dan menyeluruh untuk meningkatkan kesihatan dan merawat penyakit. Ia termasuk diagnosis, rawatan dan pencegahan penyakit menggunakan terapi semula jadi. Apabila melihat Doktor Naturopathic (ND), anda bukan sahaja akan belajar tentang kesihatan dan bagaimana ia berkaitan dengan keadaan anda, tetapi anda juga akan aktif dalam menentukan pilihan rawatan yang sesuai untuk anda.

Matlamat utama rawatan naturopathic adalah untuk menangani punca penyakit, bukan sekadar menghapuskan atau menyekat gejala. Pesakit akan dilihat sebagai seorang yang secara keseluruhan dan ND mengambil faktor-faktor fizikal, mental, emosi, genetik, sosial dan alam sekitar kira apabila mendiagnosis dan membangunkan pelan rawatan. Rawatan adalah secara individu mengikut setiap pesakit dan berdasarkan kedua-dua terapi tradisional dan pengetahuan perubatan terkini.

Terapi naturopathic utama termasuk:

Pemakanan Klinikal mengkaji hubungan antara diet dan kesihatan. Diet khas boleh disyorkan, dan rawatan mungkin termasuk pemakanan tambahan seperti vitamin, mineral, enzim, dan nutraseutikal lain.

Perubatan Tradisional Cina menilai aliran dan keseimbangan tenaga dalam badan dan melibatkan penggunaan kedua-dua herba Cina dan akupuntur.

Akupunktur adalah satu perbuatan memasukkan jarum yang sangat halus di permukaan badan, digunakan untuk mempengaruhi fungsi fisiologi badan. Ia adalah berdasarkan kepada teori-teori Perubatan Tradisional Cina. Ia menguatkan dan meningkatkan fungsi keseluruhan, meningkatkan imuniti dan membolehkan anda untuk mendapatkan kembali kesihatan fizikal dan emosi. Acupuncture menghasilkan hasil mengikut semula mewujudkan keseimbangan dan memastikan aliran berterusan tenaga kehidupan penting, yang dipanggil Qi (disebut "chee").

Akupunktur kosmetik, adalah bukan pembedahan muka-angkat yang telah terbukti berkesan dalam mengurangkan tanda-tanda penuaan. Berdasarkan teori perubatan Cina, ia melibatkan kemasukan yang sangat nipis, jarum pakai buang ke dalam titik akupuntur di muka. Ini sisipan cetek akan merangsang kedua-dua darah dan tenaga untuk muka, yang akan menyuburkan dan melembapkan kulit. Ia juga meningkatkan pengeluaran kolagen, yang akan mengisi garis dan memberi ketegasan kepada kulit menghasilkan, kulit bercahaya yang sihat.

Perubatan Botani berpunca daripada teori bahawa tumbuhan mempunyai ciri-ciri penyembuhan yang kuat. Banyak ubat-ubatan farmaseutikal mempunyai asal-usul mereka dengan bahan-bahan tumbuhan. Pakar-pakar perubatan naturopathic menggunakan bahan-bahan tumbuhan untuk kesan penyembuhan dan nilai pemakanan.

Homeopati Perubatan adalah berdasarkan Undang-undang yang sama, "Seperti Menyembuhkan Like", mencairkan persiapan tumbuhan, mineral atau haiwan bahan-bahan yang digunakan untuk merangsang badan untuk memulihkan diri sendiri.

Perubatan fizikal merangkumi rawatan sakit, merangsang peredaran dan menggalakkan penyembuhan. Sesetengah aplikasi termasuk urut panas / sejuk, cahaya, ultraungu dan inframerah, denyutan elektrik, hidroterapi, daya tarikan, dan senaman.

Kaunseling gaya hidup mengenal pasti gaya hidup, pemakanan dan faktor-faktor risiko alam sekitar. Doktor Naturopathic membuat cadangan untuk mengoptimumkan persekitaran fizikal, mental dan emosi individu.

Penyakit yang biasa dirawat dengan Perubatan Naturopathic termasuk:

Syarat kronik

Tekanan darah -Tinggi, aterosklerosis dan penyakit jantung
Membakar -Heart, sembelit dan penyakit keradangan usus
-Acne, Psoriasis dan ekzema
-Allergies
-Insomnia, Kemurungan dan keresahan
-Prostatitis Dan cystitis
Masalah -Menopausal
-PMS Dan gangguan haid
-Infertility, Fibroid dan endometriosis
Gangguan defisit -Attention
-Migraines
Sindrom keletihan -Chronic dan fibromyalgia
-Diabetes
Keadaan -Thyroid
Tenaga -Rendah
Pengurusan -Berat
-Muscle, Masalah sendi dan tulang

dan

Syarat akut

-Colds Dan selesema
-Headaches
Jangkitan -Ear

Perubatan Naturopathic sering dirujuk perubatan sebagai percuma kerana ia bertujuan untuk memuji amalan perubatan tradisional. Ia masih penting untuk melawat MD biasa anda untuk temu janji tahunan dan masalah-masalah lain yang timbul. Walau bagaimanapun, masa depan anda mempunyai masalah omelan yang hanya tidak akan hilang, memberi Doktor Naturopathic berlesen tempatan anda cuba dan menyembuhkan diri sendiri - secara semula jadi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar