Adakah Terdapat Sebarang Kaedah untuk menjadi lebih tinggi Selepas baligh?

Adakah Terdapat Sebarang Kaedah untuk menjadi lebih tinggi Selepas baligh?

Ramai orang berfikir bahawa tidak ada cara untuk meningkatkan ketinggian mereka selepas akil baligh. Ia seolah-olah seperti mereka berfikir bahawa baligh adalah satu-satunya pentas di mana badan anda membesar dan selepas itu ia berhenti dan hanya mengecut dengan masa. Dan selepas itu ia berhenti, dan anda hanya boleh kehilangan ketinggian anda dengan usia. Kajian saintifik menunjukkan bahawa anda boleh meningkatkan ketinggian anda dengan apa-apa dari 2 hingga 4 inci tidak kira berapa tinggi anda kini berada atau apa umur anda.

Regangan, cara terbaik untuk menjadi lebih tinggi?

Salah satu cara yang paling penting dalam meningkatkan ketinggian semasa anda melakukan senaman regangan khas. Mereka lebih tertumpu kepada meningkatkan panjang tulang belakang anda kerana ia menyumbang 35% daripada ketinggian sebenar anda, dan anda mampu untuk meregangkan dengan mudah.

Tulang belakang anda terdiri daripada tiga puluh tiga cakera tulang belakang, yang tidak dikaitkan satu sama lain. Ia diadakan di tempat oleh tisu yang sukar dan ligamen, tetapi mereka alih. Di antara satu cakera tulang belakang adalah, tisu halus tertentu yang memainkan peranan penampan. Ia menyerap semua impak yang anda terima semasa anda tindakan sehari-hari.

Berita besar adalah bahawa anda mampu untuk meningkatkan saiz cakera anda dengan senaman fizikal yang kerap. Senaman regangan akan meningkatkan aliran darah di belakang anda, membuat verbetra anda (cakera tulang belakang) lebih anjal dan mudah menerima perubahan panjang.

Sekarang anda perlu memahami bahawa dengan melakukan senaman setiap hari, anda boleh menjadi lebih tinggi secara semula jadi. Sebaliknya, jika anda tidak akan menghulurkan, cakera tulang belakang anda boleh menjadi lebih keras, yang boleh menyebabkan penurunan ketinggian anda.

Memilih senaman yang betul

Sebelum bermula latihan anda, anda perlu untuk membuat satu set latihan yang akan menjamin bahawa anda menjadi lebih tinggi. Ini adalah tugas yang sangat rumit yang memerlukan kepakaran dan pengalaman dunia sebenar. Sebab itu saya menyeru kepada anda untuk belajar tentang perkara ini, lebih awal anda memulakan latihan anda. Ia adalah lebih selamat untuk mengambil masa anda dan membuat pintar, keputusan bermaklumat, khususnya dalam hal ehwal yang berkaitan dengan kesihatan anda.

Kurang bersenam atau terlalu berat boleh menyebabkan kesakitan, kecederaan dan dari semasa ke semasa tergelincir cakera. Itulah sebabnya mengapa anda perlu sangat bertimbang rasa ketika memilih senaman yang sesuai dengan keadaan fizikal semasa anda. Seperti yang anda akan menjadi yakin, latihan menjadi lebih tinggi adalah cara terbaik untuk meningkatkan ketinggian anda selepas akil baligh. Jika anda tetap berhati-hati dan tidak akan melakukan apa-apa senaman yang terlalu berat, anda harus mengelakkan kecederaan. Jangan teragak-agak lagi dan memulakan latihan anda secepat yang mungkin.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar