Bagaimana untuk Fight Back Tidur Tanpa Kopi

Bagaimana untuk Fight Back Tidur Tanpa Kopi

Jika anda sentiasa mempunyai jadual yang ketat dan anda perlu untuk menghantar artikel atau keperluan pada titik, kemungkinan besar, anda bekerja seperti anjing dalam sekelip mata kerana bos anda mungkin mengambil ini sebagai kecuaian di pihak anda. Biasanya, apa yang anda biasanya lakukan adalah minum secawan kopi hanya untuk melawan balik tidur. Sekarang, mungkin ada masa yang anda mahu untuk melawan balik tidur tanpa kopi, tetapi anda mencari kopi benar-benar sangat menarik kerana ia adalah sedia ada untuk anda untuk minum. Berikut adalah beberapa teknik bagaimana untuk melawan balik tidur tanpa minum kopi.

Kopi mengandungi kafein dan isu itu sama ada atau tidak kafein mempunyai kesan negatif ke atas badan manusia adalah masih dalam siasatan. Sesetengah penyelidik akan mengesahkan bahawa ia mempunyai kesan negatif ke atas sistem saraf walaupun Peminum kopi akan membuktikan bahawa dia tidak mengalami apa-apa gejala yang tidak diingini. Kajian-kajian lain menunjukkan juga bahawa, kopi mengandungi antioksidan yang membantu melawan tanda-tanda penuaan.

Walau bagaimanapun, kopi masih mengandungi bahan kimia, oleh itu ia tidak organik atau semula jadi. Jika anda mahu untuk melawan balik tidur tanpa perlu menjalani perdebatan dalaman sama ada atau tidak kopi adalah baik untuk anda, maka anda boleh cuba alternatif ini untuk membantu anda untuk tidak tidur di luar pada hari-hari cramming.

Terapi Air

Tidak ada pengganti untuk penawar unsur ini gabungan dua atom hidrogen dan satu atom oksigen. Ini adalah unsur yang terbukti yang mempunyai banyak manfaat kepada tubuh badan manusia. Bukan sahaja ia menghilangkan dahaga tetapi juga ia adalah pembersih badan semula jadi. Menjaga diri anda sibuk dalam air minuman semasa bekerja di projek tertentu akan mengalihkan fikiran anda daripada menutup mata anda. Juga, ini akan menyebabkan membuang air kecil supaya anda akan sibuk akan masuk dan keluar dari tandas. Yang sepatutnya membuat anda terjaga.

Menahan diri daripada makan terlalu banyak

Jika anda merancang untuk bekerja dalam sekelip mata, mengurangkan menjaga perut anda penuh kerana ia akan menyebabkan otak anda untuk menjadi malas dan anda akan tidur di luar.

Jangan sekali-kali minum susu pada waktu malam

Menurut kajian, susu akan mengekang perut anda dan apabila ia penuh, anda akan menjadi mengantuk. Di sesetengah negara seperti Filipina, apabila seseorang jatuh mudah tidur selepas makan, mereka menandakan ia sebagai Sindrom Babi.

Makan satu jumlah yang cukup Chocolates

Coklat adalah lebih dikenali sebagai antidepresan kerana ia berfungsi sebagai perangsang otak. Sejak coklat bertindak pada otak untuk merangsang, maka ia juga akan memberi kesan kepada kesukaran untuk tidur. Adakah anda pernah cuba mengunyah coklat dan mempunyai masa keras tertidur?

Ambil masa untuk melakukan senaman ringan

Senaman adalah baik untuk otak kerana ia menghalang neuron anda dari mati satu hari pada satu masa. Neuron adalah tenaga elektrik otak anda yang akan menjaga fikiran anda terjaga. Apabila anda berada dalam untuk malam yang panjang, anda perlu memberi laluan kepada 20-30 minit senaman ringan setiap selepas 2 jam bekerja.

Pokoknya adalah bahawa, jika anda boleh melawan kembali tidur tanpa minum kopi, maka anda perlu mencubanya. Lagipun, ini adalah kira-kira berjuang tidur secara semulajadi. Tidak melainkan, anda benar-benar ke dalam kopi dan digunakan untuk ia, maka itu sudah budi bicara anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar