Sakit perut - Bagaimana untuk Penyembuhan itu Dengan 6 Bahan Asli

Sakit perut - Bagaimana untuk Penyembuhan itu Dengan 6 Bahan Asli

Cara semulajadi menyembuhkan sakit perut anda

Sakit perut, loya, sakit perut, dan gejala-gejala yang lebih serius GERD mungkin penyakit yang paling biasa diketahui oleh manusia. Dan memandangkan tahap tekanan dan pemakanan moden, mengapa tidak mereka menjadi. Dadah gastrousus adalah salah satu ubat yang paling popular yang diambil oleh Amerika banyak hari ini. Malangnya, semua ubat boleh mempunyai kesan sampingan yang tidak diingini. Sebelum menuju ke kabinet ubat, cuba salah satu daripada bahan-bahan semulajadi untuk sakit perut.

D-Limonene - D Limonene adalah ekstrak dari sumber sitrus. Saya mendapati ia menarik bahawa sesuatu yang lebih biasa digunakan dalam produk pembersihan sebenarnya boleh menjadi baik untuk anda. Dikatakan bahawa D-Limonene akan kot usus dan ia membantu dalam asid dan cecair bergerak kembali ke dalam perut. Hal ini kerana struktur molekul D-Limonene adalah bahawa ia adalah lebih ringan daripada air, dan oleh itu terapung ke permukaan jus gastrik. Apabila diambil setiap hari dalam tempoh 20 hari, D-limonene juga boleh memberikan halangan dalam perut dan esofagus daripada jangkitan bakteria. Adalah menjadi pengetahuan umum bahawa kanser perut adalah risiko yang tinggi bagi orang-orang yang membawa bakteria H. pylori dalam tubuh mereka. D-Limonene adalah tinggi dalam fungsi anti-mikrob.

Likuoris Dedeglycyrrhizinated atau DGL - Licorice telah digunakan beribu-ribu tahun untuk mengubati sakit perut, ulser dan GERD. Walau bagaimanapun, likuoris standard boleh membahayakan kesihatan seseorang yang mempunyai masalah jantung atau tekanan darah tinggi kerana ia memerangkap sodium dalam badan. DGL adalah lebih selamat kerana ia telah diproses untuk mengeluarkan glycyrrhizin yang berbahaya. Adalah dipercayai bahawa DGL boleh melegakan lapisan perut, therely melegakan masalah perut banyak.

Peppermint - Hanya bau pudina boleh menenangkan saraf anda. Apabila diambil secara dalaman, tt juga boleh melegakan kekejangan perut. Malah, ia berkesan dalam meredakan saluran pencernaan keseluruhan. Ia mengurangkan kesakitan yang dikaitkan dengan gas dan kembung. Peppermint hanya meningkatkan proses pencernaan keseluruhan. Minyak pudina juga boleh membantu mengurangkan sebarang tanda-tanda anda mempunyai sindrom usus (IBS). Tidak hairanlah banyak restoran mengedarkan gula-gula pudina selepas makan yang lazat?

Ginger - Yang ibu tidak memberikan mereka seteguk halia arak sebagai seorang kanak-kanak untuk membantu meringankan sakit perut? Menurut Pusat Perubatan Universiti Maryland, Halia boleh memberi manfaat kepada banyak penyakit sakit perut yang disebabkan oleh pregancy, mabuk, dan kemoterapi. Dan ia juga telah terbukti untuk membantu dalam keradangan. Halia boleh dibeli segar dari kedai runcit, parut dan dijadikan teh. Atau halia boleh didapati di kedai makanan kesihatan dalam bentuk suplemen.

Triphala, yang bermaksud "tiga buah-buahan" berasal dari buah tiga pokok, buah Amalaki (Embelica officinalis), buah-buahan bibhitaki (Terminalia belerica), dan buah-buahan haritaki (Terminalia chebula).
Di India, di mana Ayurveda (atau Perubatan India), ia telah digunakan untuk beribu-ribu tahun. Ia bukan sangat popular lagi di sini di Amerika Triphala dianggap sebagai tonik pencernaan dan laksatif ringan. Apabila Triphala bekerja sebagai julap lembut, ia membantu dan meningkatkan asimilasi makanan. Ini adalah besar bagi orang-orang dengan penghadaman yang lemah. Malangnya, penyakit perut banyak adalah disebabkan oleh pengumpulan toksin yang berlaku dalam usus disebabkan oleh sembelit. Seperti pudina, ia boleh meningkatkan fungsi sistem pencernaan.

Activated Charcoal - diaktifkan arang adalah yang paling biasa digunakan oleh Profesional Perubatan untuk kawalan racun. Kadang-kadang sakit perut disebabkan oleh meminum racun dalam bentuk ubat atau bahan-bahan lain. Ia juga boleh menjadi dalam bentuk bakteria dalam makanan atau air. Diaktifkan arang berfungsi dengan menyerap pencemaran bahan sebelum ia diserap oleh perut. Adalah dianggarkan bahawa AC boleh menyerap sehingga 60% daripada pencemaran bahan dalam saluran GI. Diaktifkan arang juga boleh membantu dengan berlebihan, gas berbau busuk yang dihasilkan oleh usus. Dan ini adalah nilai tambah yang nyata. Perlu diingatkan adbsorbs arang yang diaktifkan semua jenis unsur-unsur lain yang terdapat dalam ubat-ubatan, nutrien dan makanan tambahan. Jadi berhati-hati dan berhati-hati apabila menggunakan AC.

Sama ada ia adalah saraf, terlalu banyak terlalu makan, keracunan makanan, mabuk sedikit atau sesuatu yang lebih serius, kita semua akan mengalami sakit perut dari semasa ke semasa. Pilihan adalah milik anda, tetapi mengapa tidak mencuba bahan-bahan semulajadi yang telah digunakan untuk beribu-ribu tahun untuk membantu dalam proses penghadaman dan menenangkan mereka yang jengkel esofagus dan perut lapisan. Mencari-cari lagi daripada kedai makanan kesihatan kegemaran anda untuk mencari bahan-bahan penting terbukti berkesan dalam melegakan sakit perut dan banyak lagi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar