Kari Rempah dan Lada Hitam Melawan Kanser Payudara

Kari Rempah dan Lada Hitam Melawan Kanser Payudara

Bukti saintifik untuk mengesahkan gabungan rempah yang terbaik untuk payudara.

Satu kertas saintifik baru-baru ini mengesahkan betapa pentingnya adalah untuk menggunakan kombinasi rempah untuk penyakit pertempuran.

Sekarang kita tahu bahawa kunyit adalah salah satu yang paling penting rempah anti-kanser dan bahawa, selama ini ia telah menarik banyak penyelidikan. Untuk masa yang lama saya telah berlaku kira-kira betapa pentingnya adalah untuk mengambil GABUNGAN rempah dan kunyit (atau sebatian utamanya, curcumin) adalah agak tidak berkesan apabila digunakan dengan sendiri.

Kertas penyelidikan baru diterbitkan mengesahkan sekali lagi konsep bahawa rempah bekerja jauh lebih baik untuk memerangi kanser apabila digunakan dalam gabungan. Dalam erti kata lain, mereka membubuh satu keupayaan melawan penyakit orang lain!

Penyelidikan baru ke dalam kunyit dan kanser payudara.

Menulis dalam jurnal Payudara Penyelidikan dan Rawatan Kanser, para saintis di Universiti Michigan Pusat Kanser Komprehensif, Amerika Syarikat mendapati bahawa tindakan anti-kanser curcumin (dari kunyit rempah) telah dipertingkatkan dengan besar apabila digabungkan dengan piperine kompaun (dari lada hitam) .

Yang penting mereka mendapati bahawa, di dalam makmal, gabungan ini pedas bukan sahaja diserang maju sel-sel kanser payudara, ia juga menghalang pengeluaran sel-sel kanser baru dengan meneutralkan sel-sel stem kanser diri mereka sendiri.

Seperti lain-lain jenis tisu biologi, sel-sel kanser yang berasal dari sel-sel stem kanser tertentu - membunuh ini dan anda membunuh penyakit ini.

Curcumin dan piperine berbuat demikian.

Walaupun kuantiti yang lebih besar daripada jumlah pemakanan biasa kunyit dan piperine telah digunakan dalam kajian ini, pengambilan kuantiti yang lebih kecil rempah ini dan yang lain mungkin lebih daripada mencukupi dalam MENCEGAH bermulanya kanser payudara di tempat pertama. Statistik epidemiologi menanggung ini sebagai insiden kanser payudara di timur, negara-negara memakan rempah sehingga empat kali lebih rendah daripada mereka di Barat.

Journal Rujukan: http://www.springerlink.com/content/y27556643833025w.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar