Menghilangkan Gout Sakit - Tips Abadi Merawat Gout Sewajarnya

Menghilangkan Gout Sakit - Tips Abadi Merawat Gout Sewajarnya

Ubat penahan sakit bukan satu-satunya perkara yang boleh menghilangkan sakit gout! Malah, terdapat banyak rawatan semula jadi yang akan mengurangkan kesakitan dan juga menyembuhkan penyakit. Malangnya, klinik perubatan yang paling barat dan juga doktor tidak mengesyorkan mana-mana untuk pesakit mereka. Lebih malangnya, mereka berpuas hati dengan mempunyai tiada penawar berubat untuk gout.

Tetapi beribu-ribu pesakit menyembuhkan gout setiap tahun. Malah, jika anda menonton persembahan popular, The Biggest Loser, anda telah melihat beberapa peserta menghilangkan sakit gout. Artikel ini akan memberikan anda beberapa nasihat dan tips untuk merawat gout secara semula jadi. Mengatakan selamat tinggal kepada ubat tahan sakit dan penyakit ini!

Bagaimana untuk menghilangkan Gout Sakit

Oleh kerana gout disebabkan oleh ketidakupayaan badan untuk mengepam asid urik, ia masuk akal yang sempurna yang menghilangkan sakit gout hanya boleh berlaku jika anda menjaga asid urik. Dalam erti kata lain, anda perlu sama ada meneutralkan atau mengepam asid urik di dalam badan anda.

Ini mungkin lebih mudah daripada ia berbunyi! Berikut adalah beberapa cara mudah atau tips yang anda boleh mula di rumah.

Anda harus sentiasa ingat manfaat tinggal terhidrat. Saya mencadangkan membeli sebotol sejuk yang membolehkan anda tahu berapa banyak air yang anda minum. Kebanyakan botol mempunyai jumlah cecair dilabel pada botol di luar. Jadikan ia matlamat untuk minum sekurang-kurangnya 100 auns air melalui sepanjang hari. Rawatan air yang terbaik adalah untuk minum sepanjang hari (1 cawan setiap 1 jam anda terjaga).

Anda juga boleh makan banyak buah-buahan dan sayur-sayuran yang sarat dengan serat larut dalam air. Larut air adalah sama seperti makan air. Ia juga akan membantu mengepam asid urik yang menyebabkan penyakit ini.

Terdapat juga banyak makanan yang meneutralkan asid urik. Sebagai contoh, banyak buah-buahan dari keluarga berry yang mempunyai kuasa ajaib untuk meneutralkan asid. Sebagai contoh, raspberi, beri biru dan strawberi semua mempunyai sebatian yang berfungsi untuk meneutralkan asid. Ceri juga telah terbukti membantu.

Akhir sekali, anda juga boleh bekerja untuk membubarkan kristal yang dibuat antara sendi radang. Asid urik akan membentuk menjadi kristal urik yang bertanggungjawab untuk keradangan, kemerahan, bengkak dan kesakitan. Sesetengah doktor kesihatan semulajadi percaya bahawa air yang dicampur dengan setengah sudu teh baking soda minum akan bermula pembubaran kristal ini. Ramai pelanggan saya bercakap gah tentang ubat ini. Walau bagaimanapun, anda perlu ambil perhatian bahawa baking soda adalah sangat tinggi dalam natrium yang boleh membahayakan orang yang mempunyai tekanan darah tinggi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar